Privacy verklaring

Privacyverklaring Dierenkliniek de Molen Utrecht – mei ‘18

In dit document vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij gebruiken om u en uw huisdier zo goed mogelijk van dienst te zijn. Uiteraard gaan wij hier vertrouwelijk mee om, en houden we deze gegevens veilig in beheer.

Welke gegevens worden verwerkt?

Van u als cliënt en huisdiereigenaar noteren wij geslacht, naam en voorletters. Zo weten we hoe we u kunnen aanspreken, en het helpt ons bij het identificeren van uw huisdier. Ook de adresgegevens verwerken we om uw huisdier gemakkelijker te vinden in de patiëntenadministratie, en daarnaast voor bijv. post en consulten bij u thuis (visites).

Ook verwerken we uw telefoonnummer in de administratie, en het liefst ook uw mailadres. We zijn ervan overtuigd dat communicatie via email in sommige gevallen het handigst is, en daarmee de kwaliteit van onze service en zorgverlening ten goede komt. Zo hebben we meerdere mogelijkheden om u te bereiken voor (medisch) overleg of bijvoorbeeld het doorgeven van een uitslag.

Daarnaast vinden wij het fijn om u (max. 4x per jaar) per email op de hoogte te kunnen houden van nieuws en ontwikkelingen, zoals naderende open dagen, EHBO-cursussen of actieperiodes. Voor dit laatste zullen wij u specifiek om toestemming vragen. U bent uiteraard te allen tijde vrij om u af te melden van deze service op bijgevoegd emailadres

Overige gegevens, zoals extra telefoonnummers of informatie die van belang kan zijn voor de zorg voor uw dier, zullen wij ook verwerken en veilig beheren.

Hoe lang worden deze gegevens bewaard?

We bewaren bovengenoemde gegevens zo lang als deze nodig (kunnen) zijn voor de boekhouding of voor het opzoeken/bijwerken van de medische gegevens van uw huisdier. Dit zal over het algemeen niet langer zijn dan 10 jaar na de laatste wijziging aan de patiëntenkaart van één van uw huisdieren. Het hangt echter ook af van de levensverwachting van uw huisdier, en of we bijvoorbeeld een verhuisbericht of uitschrijving van u ontvangen hebben.

Worden de gegevens gedeeld?

In sommige gevallen is het noodzakelijk voor uw huisdier om (diergeneeskundige) diensten van buiten onze kliniek in te schakelen. Bijvoorbeeld een laboratorium of een specialistische dierenkliniek. Dit zal uiteraard in overleg met u plaatsvinden en in uw opdracht , uitzonderlijke spoedsituaties daargelaten. In dergelijke gevallen zullen wij uw persoonsgegevens en de relevante medische gegevens van uw huisdier delen met deze dienstverleners.

In sommige gevallen zijn wíj de kliniek waar u naar verwezen bent, bijvoorbeeld voor een tweedelijns orthopedische operatie. In dat geval zullen wij uw eigen dierenarts (waar u voor de eerstelijns zorg komt) op de hoogte stellen van onze bevindingen en acties. Het kan namelijk van belang voor uw huisdier zijn dat uw eigen buurtdierenarts volledig op de hoogte is van de actuele gezondheidsstatus van uw dier.

Idexx Animana is het patiëntenadministratie-systeem waarin wij uw gegevens bewaren. We hebben een Verwerkersovereenkomst afgesloten met Idexx, waardoor uw privégegevens beschermd blijven (Idexx Animana Data Protection Agreement/DPA).

Meer informatie

Heeft u vragen of opmerkingen naar aanleiding van deze privacyverklaring? Wilt u aangeven graag interessante mails van ons te ontvangen – of juist niet? U kunt ons bereiken via onderstaande contactgegevens. Heeft u een verzoek tot inzien/wijzigen/verwijderen van uw persoonsgegevens, dan kunnen wij om identificatie vragen zodat we zeker weten dat de gegevens niet door een derde worden opgevraagd.

Onze contactgegevens

Dierenkliniek de Molen Utrecht: Lijsterstraat 92 – 3514 TE Utrecht, tel. 030 – 273 09 61, info@dierenkliniekdemolenutrecht.nl